Ideelt my ass

Jag måste, tyvärr, informera dig om att ideelt arbete är dött. Det finns en handfull människor som viger sina liv åt att andra ska ha det bra och få det bättre, utan en tanke på att få någonting tillbaka. Sedan finns det personer som tar sin omgivning för givet och vägrar att ge någonting åter. Dessa personer finns det gott om. Detta är något jag ansett länge, men min irritation nu kommer från en händelse nyligen. Ett reklamjippo hos en stor sponsor bestod av att de aktiva i föreningen tilldelades tider, fyra på varje tid, där de skulle hjälpa sponsorn och dess kunder. Hos sponsorn skulle vi bistå dess kunder med enkel hjälp i två timmar per person, fyra personer åt gången.

Så, när jag sitter där vid utsatt tid och väntar, vad händer. Just det, ingen dyker upp. Då menar jag inte sponsorn eller dess kunder. En lönehelg som denna var det fullt och de skulle uppskattat vår hjälp otroligt mycket, samtidigt som vi hade möjligheten att ge någonting tillbaka till de som stöder oss. Vad tänker då dessa som inte dyker upp. I min irritation känner jag att de tar sin omgivning för givet. Det de inte ser existerar inte. Tror de att de där futtiga kronorna de betalar för att få spela lite puck täcker samtliga kostnader. Möjligt, men min teori är att ideelt arbete är påväg bort på grund av att alla (?) tar sin omgivning för givet.

Ta inte någonting för givet. Jobba istället hårt, inte för din skull, utan för vår allas, för Sveriges, välfärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0