Seriepremären avklarad

Så var den efterlängtade seriepremiären i hockeyn avklarad. Jag var så nervös innan så jag inte kunde äta middag. Det var antingen nervositet eller dålig lunch. Oavsett var det inte den mest välspelade matchen, men det var roligt att se att folket hittat tillbaka till Folkets Hall för att se oss spela.

Den nya Sportbaren invigdes (om än inte helt färdigställd) och folket såg ut att njuta av sin öl. Tyvärr fick man välja mellan lyxöl eller budget. Antingen en Nynäsöl eller en Sofiero. Själv drack jag vatten och jobbade arslet av mig (vissa byten iallafall) för att de törstiga rackarna skulle ha nåt att titta på mellan sipparna på finölen.

Jag kan lova bättre underhållning och vackrare spel längre in på säsongen. Nu är premiären avklarad.

Och ni som sov ut efter en jobbig match igår, ni som kanske tog ett glas vin då ni kom hem, och bara njuter idag. Tänk på stackars mig som jobbar 12 timmar idag och slutar klockan 20. Då jag slutar ska jag hem, äta mat och sova. För det är träning imorgon bitti!! Det är inte synd om mig inte. Jag trivs. Jag stormtrivs med att inte ha tid att slappa. Om jag säger det tillräckligt många gånger börjar jag snart tro på det! Nej, skit i sömn. Jag drar iväg och tar ett glas vin hos en vän och umgås med lite trevligt folk efter jobbet. Sova kan jag göra i graven.

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Kim F

Ja du Fredrik, att slappa har väl aldrig varit en av dina dåliga sidor, kanske bara bra för dig att inte ha tid med det ett tag!

2007-10-08 @ 19:13:56
URL: http://www.kimfransman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0