Ytterligare en vecka närmre julafton

Denna vecka var en bra vecka. Jag fick besked om att jag från och med nästa vecka får ändrat arbetsschema. Nu blir det tre dagar i veckan med förståndshandikappade personer och två dagar som lärare på gymnasienivå (vilket innebär att man går från folk som har svårt att lära sig saker till folk som inte vill lära sig någonting).

Vilket som är det underbart. Omväxling förnöjer och det är få förunnat att få omväxling på sina egna villkor. Istället för ett givande och roligt jobb kan man ha två mindre roliga jobb så kompenserar den där klassiska omväxlingen.

Vilket som är det nu fredag och vad passar bättre en fredagkväll än en träning med boysen följt av en flaska rött i sin ensamhet? Det är säkert massvis men en flaska Thomas Hylland kittlar dödsskönt i kistan.

Tacka vet jag att vara kille. Skönt att slippa tänka på att köpa L'Oreal ultra separator 2000 (den sägs vara bra). Istället gick jag imorse till jobbet med världens morgonfrilla och blev utskrattad av kollegorna. Jag skrattade tillbaka för att de inte var klädda i rött (jag sympatiserar självklart med burmas invånare). Det ska vara naturlig skönhet. Så länge det är lagom med smink, snygga kläder och vackert lockigt hår (lockat eller naturligt spelar ingen roll) och så ska det lukta gott.

Och nu blev jag erbjuden att arbeta imorgon för skäliga summan 3.600 kronor. Bara att välja mellan att jobba en hel dag eller gå till en av de närmsta vännerna på kalas följt av middag hos föräldrarna. I choose life!

Bolle

Kommentarer
Postat av: Elin

Men du. Här tänker jag fortsätta läsa. Så du vet. Ha det fint på jobbet idag. Kram

2007-09-29 @ 10:41:51
URL: http://www.femtrapporupp.blogspot.com
Postat av: Andreas

"Det ska vara naturlig skönhet. Så länge det är lagom med smink, snygga kläder och vackert lockigt hår "
Jag har vackert lockigt hår! ;)

2007-10-02 @ 07:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0