Strålande väder, strålande humör och fantastiska framtidsutsikter.

Idag var det två månader sedan min tjänstledighet kickade in och sex månader sedan senaste blogg-inlägget. Jag var tjänstledig från min tjänst inom den kommunala verksamheten för att prova lyckan på den privata marknaden.

Idag sa jag upp mig från förra jobbet inom kommunen för att satsa stenhårt på nya jobbet. Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta för titel på jobbet men webbutvecklare är ett bra ord. Det säger egentligen ingenting om mitt jobb men det låter ganska flashigt.

Det jag gör om dagarna är att utveckla flertalet mycket intressanta online-tjänster främst riktade mot företag, men även privatpersoner. Projektet startade för över ett år sedan (ja, vi jobbar snabbt) och det löpte parallellt med andra jobb, träningar, pilla navel och andra tidsfördriv. När det senare började ta form blev jag anställd på heltid av företaget som står bakom idén.

För att inlägget ska spegla titeln något kan jag ju säga att det är klarblå himmel, en svag bris och stekande sol. Fräknarna poppar upp en efter en snabbare än telenorförsäljarna på kvantum. Humöret är givetvis på topp eftersom jag blev tvungen att ringa den tidigare chefen idag på dennes privata lur, för att säga upp mig. Chefen var i sin båt och hade varit ute och glassat i skärgården. Skönt att min uppsägning förknippas med sol, värme och vacker skärgård!!

Eftersom jag nu arbetar på ett nystartat företag där visionen är att ta över världen är framtidsutsikterna på topp. VDn är ytterst bestämd och tydlig av sig. När detta bestämda sätt att vara korsas med visioner av att alla anställda kommer ha en ferrari var, Minst, är det knappast svårt att motivera sig i arbetet.

Styrelseordföranden är mästaren på one-liners och skulle lätt kunna konkurrera med Joey (ja, i vänner). I övrigt så är samtliga inblandade i företaget fyllda av entusiasm, framtidstro och galna visioner. Alla positiva tankar smittar lätt av sig och till slut fylls du själv av denna smittsamma sjukdom som har tydliga symptom i form av munterhet (förutsatt att det är ett positivt ord), falska visslingar på schlagerlåtar och även sån där lite småäcklig energi som bara är jobbig för andra.

Kommande avsnitt: "Vad kostar det"-leken

Bolle

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att se att vi känner samma entusiasm samt har lika höga visioner för framtiden gällande de vi brinner för. Du vet att med den attityden kommer man långt. Mycket glädjande att se att du vågar satsa allt för just det du vill. Många beundrar de. Du har allt att vinna.

Solen skiner på oss...låt oss glassa ;-)

2008-04-26 @ 02:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0