Hockey, sol och bad

Nåja, inte så mycket bad, men badshorten var iallafall på. Helgen började bra med grillning och öl. Med den starten kan det ju inte gå fel. Det har det inte gjort heller, för det vackra vädret har hållt i sig hela helgen. Att spendera en hel lördag vid poolen och bara sola tillsammans med tre vackra damer är aldrig fel. Och att sen röra sig hem till föräldrarna för att grilla och bli ompysslad gjorde ju inte dagen sämre.

Tyvärr, är ju försäsongsträningen igång nu och jag har börjat känna mig extra hurtig. Jag beslutade därför att springa runt ringvägen. Det jag inte räknade med var mitt dåliga flås och den extrema hettan. Påminn mig gärna om att inte springa iklädd mjukiskläder då det är strålande sol och jag har dåligt flås. Jag tog mig runt iallafall och jag kände mig precis lika duktig som jag förtjänade att känna mig.

Heldagen avslutades med hockey mellan Sverige och Ryssland och vi vet ju hur den matchen slutade. Den slutade med att den suveräne Kung Henrik släppte in såna mål som endast andra målvakter tillåts släppa in. Han är bäst och han har lätt det sexigaste rörelsemönstret det går att se på en hockeyplan. Men med de högt ställda kraven jag har på honom ska han inte släppa returer rakt ut. Oavsett hur "hårda benskydden är", vilket var en av ursäkterna kommentatorerna kom med. Du är inte bättre än din senast spelade match, så kör hårt ikväll för min klocka är ställd på 00.30 och jag ska bunkra upp med gurkstavar och dipp för att se matchen!

Söndagen var inte mycket sämre den. Sheriffen ringde mig då jag åt frukost och det blev en promenad genom hamnen och vidare runt ringvägen, ut på lövhagen och sen hem. Jag med mitt brittiska(?) pigment är nu lagom sexigt röd och där det inte är rött har jag fräknar. Väldigt "gulligt".

Ta en titt på lite vackra bilder över nynäshamn som jag snubblade över.

Ha det guld!
Bolle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0